reklam incelemesi 3



Marka: HEINZ

Hedef Kitle: Gençler

Baskın Renkler: Turuncu

Nesneler: Sosis, ekmek

Temel Kavramlar: Acı

Slogan: Yok

Göstergelerin Değerlendirilmesi: Sosisin üzerinde oluşan şekil, bilinçaltımıza daha önceden yerleşmiş olan ketçap, mayonez gibi sosların dökülme şeklidir. Bu açıdan reklamı algılamada hedef kitle zorluk yaşamamaktadır. Hedef kitlenin gençler olduğunu da, sosis ekmeğin yeni fast – food kültürüne ait olduğunu bildiğimiz için böyle bir çıkarım yapabiliriz. Ketçabın  acılık derecesi de sosinin yanmış gibi gösterilmesiyle açıkça ifade edilmiştir.  Reklam afişinde gösteren ile gösterilen arasında birebir ilişki vardır. Yani reklam düz anlama uygun bir şekilde tasarlanmıştır. Ekmeğin, sosisin, masanın ve arka planın turuncu renginin tonlarından seçilmiş olması dikkat çekmektedir. Turuncu rengi psikolojik olarak, uyanık ve tetikte olmayı teşvik ederken  fizyolojik olarak da kan basıncını arttırır ve adrenalin salgılar.




0 yorum:

Yorum Gönder