reklam incelemesi 3
Marka: HEINZ
Hedef Kitle: Gençler
Baskın Renkler: Turuncu
Nesneler: Sosis,
ekmek
Temel Kavramlar: Acı
Slogan: Yok
Göstergelerin
Değerlendirilmesi: Sosisin üzerinde oluşan şekil, bilinçaltımıza daha
önceden yerleşmiş olan ketçap, mayonez gibi sosların dökülme şeklidir. Bu
açıdan reklamı algılamada hedef kitle zorluk yaşamamaktadır. Hedef kitlenin
gençler olduğunu da, sosis ekmeğin yeni fast – food kültürüne ait olduğunu
bildiğimiz için böyle bir çıkarım yapabiliriz. Ketçabın acılık derecesi de sosinin yanmış gibi
gösterilmesiyle açıkça ifade edilmiştir.
Reklam afişinde gösteren ile gösterilen arasında birebir ilişki vardır.
Yani reklam düz anlama uygun bir şekilde tasarlanmıştır. Ekmeğin, sosisin,
masanın ve arka planın turuncu renginin tonlarından seçilmiş olması dikkat
çekmektedir. Turuncu rengi psikolojik olarak, uyanık ve tetikte olmayı teşvik
ederken fizyolojik olarak da kan
basıncını arttırır ve adrenalin salgılar.
0 yorum:
Yorum Gönder