araba
babalar günü
bilinçaltı
dilbilim
eleştiri
göstergebilim
kırmızı
marka
mesaj
reklam
reklam çözümlemesi
reklam incelemesi
siyah
spot ışık
volkswagen
Volkswagen reklam incelemesi
Volkswagen reklam incelemesi
Genel Betimleme
Reklamda iki bölüm göze
çarpmaktadır; görüntü ve metin görüntüsü. Volkswagen firması tarafından
tasarlanan reklam iletisi özellikle Babalar Gününe özel hazırlanmış bir
metindir. Görüntüde dikkati çeken iki tane kırmızı renkli Valkswagen marka
araba bulunmaktadır. Arabalar, sanki bir sahnenin baş aktörleri gibi spot ışık
altında fotoğraflanmıştır. Sayfanın sağ alt köşesinde, verilmek istenen mesaj
yazılı bir şekilde verilmiş ve özel olan günleri kutlanmıştır. Sol taraf olan
arabanın üstündeki yazıyla da verilen mesaj daha güçlü kılınmış.
Çerçeveleme
Reklam görüntülerinde yer alan
resim veya fotoğrafların konumlandırılma biçimleri önemli işlevler
taşımaktadır. Reklamda ürünün ötesinde baba ve çocuk arasındaki yakın, samimi
ilişki tüketiciye hissettirilmek istenmiş. Bu çerçevelemeyle öncelikli olarak
hedef kitlenin duygularına seslenilmeye çalışılmış.
Reklam görüntüsündeki iletinin
dilbilimsel özellikleri
Genç, orta yaş ve orta yaştan
daha büyük kesime ulaşılmak istenen bir dil kullanılmıştır. İleti, “olgunluk”,
“eski”, “güven”, “geleneksel”,”kalite”yi çağrıştıran anlamlarla yüklüdür.
Duyguları ön plana çıkarmak amaçlanmıştır.
“Baba 60’ları tekrar anlatsana”
cümlesi, reklamın genelinde verilmek istenen mesajın büyük bir kısmını ifade
etmiştir. Volkswagen’in daha yeni modelinin hemen üstüne yazılmış olması,
arabaların kişiselleştirmiş anlamı çıkartılmasını da sağlıyor. Soru cümlesi
yöneltilmiş olması, artık efsaneleşmiş olan araba modeli hakkındaki cevabı,
hedef kitlenin vereceğine inanıyor. “Kaç yaşınıza gelirseniz gelin ondan
öğreneceğiniz daha çok şey olacak” cümlesiyle firma, güven, kalite, yenilik
sözü vermiş oluyor.
Reklamın göstergebilimsel
özellikleri
Reklam iletisinin bütününde genel
olarak kırmızı ve siyah renkler kullanılmış. Arabalarının renklerinin kırmızı
olması:
Kırmızı, heyecan
ve yüksek enerjiyi çağrıştırır. En uyarıcı,dinamik, tutkulu ve dikkat çekici
renktir. Bu nedenle, özellikle dikkat çekmesi istendiğinde tercih edilir.
Arka
planın siyah tercih edilmesinin nedeni:
Siyah, çok
güçlü bir renktir. Karanlık ve geceyi çağrıştırdığı için esrarengiz, güçlü,
klasik ve şık bir renk olarak algılanır.
Arka
planda kullanılan spot ışık direkt olarak arabaların netleşmesine, parlamasına,
dikkat çekmesine yardımcı olmuştur.
İletinin
güdüleyici özelliği açısından
Bir
reklam metninde, hedef kitlenin tutum ve davranışlarını etkileyen etmenleri
bulmak ve bu etmenleri doğru ve etkileyici bir biçimde kullanmak son derece
önemlidir. Bilinçli ya da bilinçsiz bir biçimde tüketicinin mantığına seslenmek
kadar duygularına, tutkularına, ruhsal durumlarına da seslenmek gerekmektedir.
Sıcak, güven verici, muhabbet dolu baba söylemi ve kavramı görsel iletiyle
desteklemek, okuyucunun reklam kurgusunun içinde kendini bularak söz konusu
keyfe, mutluluğa, sohbete ortak etme arzusu yer almaktadır.
0 yorum:
Yorum Gönder